Redactie

Herinner je even jouw favoriete boek. Je kan zeker zeggen wie de auteur/schrijver is.

Degene die het verhaal bedacht. En die met de pluimen gaat lopen.

Vóór dat boek in de rekken van bib of boekenshop lag ging er een heel proces aan vooraf.

Samen met de uitgeverij werd het verhaal geschreven. Er werd geschrapt, anders geformuleerd, herschikt, ….

Met als doel: het verhaal boeiender en leesbaarder te maken.

Een samenwerking tussen schrijver en redacteurs (editors). In het boek staan die laatste in kleine lettertjes vermeld.

De internet revolutie veranderde het vak ‘redacteur’. Taal oppoetsen (spelling en grammatica) blijft belangrijk.

De grootste uitdaging is nu : SEO

Daar zie; de term is gevallen…. Search Engine Optimization

Simpel gezegd: een tekst bewerken zodat zoekmachines (Google, Bing, Lycos, Yahoo,…) het verhaal hoog in het lijstje van zoekresultaten plaatsen.

Ja maar…. hoor ik je denken… : als ik ‘goedkope smartphone‘ ingeef op Google krijg ik een hele lijst advertenties.

Inderdaad ja!

“De beste SEO is 10.000€ spenderen aan Google Advertenties”

Voor de grote jongens als Nike, Coca Cola, Apple, Samsung en andere bol.com’s werkt dat perfect.

Maar voor de groeiende KMO of beginnende ondernemer is dat dikwijls geen optie.

De consument is trouwens niet dom; en scrolt naar geloofwaardige resultaten.

Jouw verhaal scoort beter met de juiste zoekwoorden en informatie.

Daar vind je op internet heel wat ‘gratis’ tools voor.

Je kan dat zelf uitzoeken en organiseren. Dat vraagt tijd. Tijd die je beter steekt in je core business (ieder zijn vak).

Storypit beschikt over de betere tools en creativiteit om je te helpen.

Jij brengt het verhaal. Storypit is redacteur en vertelt.